Mieczysław Bekker
(25.05.1905 ÷ 08.01.1989)
- Inżynier Mechanik, absolwent Wydziału Mechanicznego PW (1929).
- Ukończył Szkołę Podchorążych Saperów (1929-31).
- Pracownik Wojskowego Instytutu Badań Inżynierii (1931-39).
- Współpracownik Ministerstwa Spraw Wojskowych RP (do 1939).
- Wykładowca w studium wojskowym w PW (1936-39) oraz w Szkole Inżynierii Wojskowej w Warszawie (od 1937).
- Oficer Wojska Polskiego w kampanii wrześniowej 1939r.
- Pracownik Wydziału Czołgów Ministerstwa Uzbrojenia w Paryżu (1940) oraz Biura Badań Broni Pancernej w Ottawie (1942-43).
- W USA pracował w Wojskowym Laboratorium Pojazdów Terenowych.
- Profesor Uniwersytetu w Michigan.
- Pracownik (od 1960), później Dyrektor Instytutu Badawczego koncernu samochodowego General Motors.
- Twórca teorii pojazdów terenowych - szczególnie wojskowych (okres międzywojenny).
- Uczestnik prac nad „uterenowieniem” produkowanych w Polsce samochodów: półciężarowego PF-518 i ciężarowego PF-621 (okres międzywojenny).
- Kierownik zespołu, który skonstruował pojazd LRV zdolny do poruszania się po powierzchni Księżyca w ramach programu Apollo Space Program.
- Prekursor i twórca terramechaniki. Autor ważnych prac: „Theory of Land Locomotion” (1956), “Off-the-Road Locomotion” (1960) i „Introduction to Terrain Vehicle - Systems” (1969).