Studencki Rzecznik Zaufania rozpatruje kwestie sporne oraz prowadzi mediacje w sprawach, w których stronami konfliktu są studenci.
Kompetencje oraz zakres działań podejmowanych przez Studenckiego Rzecznika Zaufania w Politechnice Warszawskiej zostały określone w Zarządzeniu nr 28/2022 Rektora Politechniki Warszawskiej z dnia 5 kwietnia 2022 r.
Studencki Rzecznik Zaufania służy stronom konfliktu pomocą:
- we wzajemnej komunikacji,
- w określeniu interesów i kwestii do dyskusji,
- w dojściu do porozumienia.
Studencki Rzecznik Zaufania kieruje się zasadami:
- poufności,
- bezstronności,
- neutralności,
- dobrowolności.
Uprawnienia Studenckiego Rzecznika Zaufania dotyczą:
- niezależności,
- powoływania świadków,
- uzyskiwania informacji w jednostkach organizacyjnych i administracyjnych Politechniki Warszawskiej.
Przed zgłoszeniem przez studenta sprawy spornej do Studenckiego Rzecznika Zaufania, sugerowany jest kontakt z Prodziekanem ds. Studenckich właściwego Wydziału.
Student będący stroną konfliktu może zwrócić się do Uczelnianego Rzecznika Zaufania o wskazanie innego rzecznika zaufania (w tym Studenckiego Rzecznika Zaufania) do przyjęcia informacji i poprowadzenia mediacji w danej sprawie.
Działalność Studenckiego Rzecznika Zaufania nadzoruje Prorektor ds. Studenckich.
Funkcję Studenckiego Rzecznika Zaufania obecnie pełni dr hab. inż. Maciej Pilarek, profesor uczelni, Prodziekan ds. Studenckich WIChiP PW Kontakt: Dyżury: |