Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych - II stopień
Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych jest kierunkiem unikatowym, nieoferowanym na innych wydziałach Uczelni. Drugi stopień kierunku „Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych” jest ukierunkowany na kształcenie zorientowane projektowo, co oznacza, że ok. 50% programu studiów realizowane jest w formie projektów przez co student ma szansę wykorzystać zdobytą teoretyczną wiedzę i kompetencje do zaprojektowania, realizacji i przeprowadzenia badań testowych konkretnych rozwiązań technicznych z zakresu pojazdów hybrydowych, elektrycznych i ich infrastruktury.
Kierunek ten, ze względu na interdyscyplinarny charakter problemów dotyczących badań, konstrukcji, budowy, eksploatacji i recyklingu pojazdów elektrycznych i hybrydowych, ich komponentów i szeroko rozumianej infrastruktury, podzielony jest na szereg modułów prowadzonych przez kadrę wydziałów specjalizujących się w poszczególnych zagadnieniach: Fizyki, Chemicznego, Elektrycznego, Transportu i SiMR. Z tego względu nowopowstający kierunek II stopnia, czerpiąc najlepsze doświadczenia ze współpracy tych wydziałów w ramach studiów I stopnia, zapewni przyszłym absolwentom zróżnicowaną, specjalistyczną wiedzę i umiejętności, których nie byliby w stanie zdobyć, studiując na którymkolwiek z pozostałych kierunków studiów. Jest on skomponowany w taki sposób, aby dostarczyć przyszłemu absolwentowi wszechstronną wiedzę nie tylko stricte techniczną, ale również dotyczącą aspektów ekonomicznych czy oddziaływania na środowisko, tak istotną w przypadku nowoczesnych rozwiązań technicznych stosowanych w pojazdach elektrycznych i hybrydowych.
W ramach studiów II stopnia tego kierunku do wyboru są następujące specjalności:
- Pojazdy autonomiczne
- Pojazdy ekologiczne
Program studiów II stopnia:
Rok | 1 / II st | Semestr 1 | |||||
Lp | Nazwa przedmiotu | Studia dzienne | Punkty ECTS | Symbol rygoru | |||
Rodzaj zajęć | |||||||
W | C | L | P | ||||
1 | Analiza zespolona | 2 | 1 | - | - | 4 | E/Z1 |
2 | Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka | 2 | 1 | - | - | 4 | E/Z1 |
3 | Metody charakteryzacji elektrochemicznych źródeł energii (Fizyka) | 3 | - | - | - | 4 | Z2 |
4 | Bezpieczeństwo czynne w pojazdach samochodowych | 2 | - | - | - | 2 | Z2 |
5 | Elektryczne i hybrydowe układy napędowe | 2 | - | - | - | 2 | E |
6 | Zagadnienia cyfrowego sterowania i przetwarzania sygnałów. | 2 | - | - | - | 2 | Z2 |
7 | Projektowanie materiałów do nowych generacji chemicznych źródeł prądu | 2 | - | - | - | 2 | Z2 |
8 | Mechanika Analityczna | 2 | - | - | - | 2 | E |
9 | Ochrona własności intelektualnej (HES) | 1 | - | - | - | 1 | Z2 |
10 | Wprowadzenie do projektowania grupowego | 1 | - | - | 3 | 5 | Z2/Z1 |
19 | 2 | 0 | 3 | 28 | |||
24 | |||||||
Rok | 1 / II st | Semestr 2 | |||||
Lp | Nazwa przedmiotu | Studia dzienne | Punkty ECTS | Symbol rygoru | |||
Rodzaj zajęć | |||||||
W | C | L | P | ||||
(Blok przedmiotów obieralnych przyporządkowanych do tematu projektu) | |||||||
1 | Projekt obieralny | 1 | - | - | 4 | 6 | Z2/Z1 |
2 | Przedmiot obieralny 1 | 2 | - | - | 2 | 4 | Z2/Z1 |
3 | Przedmiot obieralny 2 | 2 | - | - | 2 | 4 | Z2/Z1 |
4 | Przedmiot obieralny 3 | 2 | - | - | 2 | 4 | Z2/Z1 |
5 | Przedmiot obieralny 4 | 1 | - | - | 3 | 5 | Z2/Z1 |
6 | Przedmiot obieralny 5 | 1 | - | - | 3 | 5 | Z2/Z1 |
7 | Praca przejściowa | - | - | - | 5 | 4 | P |
9 | 0 | 0 | 21 | 32 | |||
30 | |||||||
Rok | 2 / II st | Semestr 3 | |||||
Lp | Nazwa przedmiotu | Studia dzienne | Punkty ECTS | Symbol rygoru | |||
Rodzaj zajęć | |||||||
W | C | L | P | ||||
1 | Podstawy prawa pracy (HES) | 2 | - | - | - | 2 | Z2 |
2 | Przedmiot obieralny (HES) / Wytwarzanie ogniw z elementami zarządzania produkcją (HES) | 2 | - | - | - | 2 | Z2 |
3 | WF (obieralny) | - | 2 | - | - | 0 | Z1 |
4 | Język obcy (obieralny) | - | 4 | - | - | 4 | Z1 |
5 | Seminarium dyplomowe | - | 2 | - | - | 2 | Z1 |
6 | Praca dyplomowa magisterska | - | - | - | 18 | 20 | P |
7 | Praktyka dyplomowa | 4 tygodnie | 4x | ||||
4 | 8 | 0 | 18 | 30 | |||
30 | |||||||
Projekt pt. "Mały pojazd elektryczny" | |||||||
(Blok przedmiotów obieralnych przyporządkowanych do tematu projektu) | |||||||
W | C | L | P | ECTS | |||
1 | Mały pojazd elektryczny | Projekt obieralny | 1 | 4 | 6 | ||
2 | Podstawy projektowania podwozi pojazdów samochodowych | Przedmiot obieralny 1 | 2 | 2 | 4 | ||
3 | Systemy zarządzania pakietami ogniw i superkondensatorów | Przedmiot obieralny 2 | 2 | 2 | 4 | ||
4 | Komponenty układu napędowego w pojeździe elektrycznym | Przedmiot obieralny 3 | 2 | 2 | 4 | ||
5 | Projektowanie obwodów elektronicznych i energoelektronicznych | Przedmiot obieralny 4 | 1 | 3 | 5 | ||
6 | Wytwarzanie i badanie komponentów ogniw litowo-jonowych | Przedmiot obieralny 5 | 1 | 3 | 5 | ||
Projekty obieralne: | |||||||
1 | Mały pojazd elektryczny | ||||||
Przedmioty obieralne 2W+2P: | |||||||
1 | Podstawy projektowania podwozi pojazdów samochodowych | ||||||
2 | Systemy zarządzania pakietami ogniw i superkondensatorów | ||||||
3 | Komponenty układu napędowego w pojeździe elektrycznym | ||||||
4 | Metody badania ogniw litowych (jako rozszerzenie przedmiotu podstawowego) | ||||||
5 | Generatory liniowe | ||||||
6 | Przekładnie mechaniczne w napędach elektrycznych i hybrydowych | ||||||
7 | Modelowanie procesów dynamicznych w układach napędowych | ||||||
8 | Projektowanie eksploatacji i niezawodność maszyn | ||||||
9 | Błonowe struktury bezpieczeństwa | ||||||
10 | Układy napędowe z ogniwami paliwowymi | ||||||
11 | Analiza właściwości eksploatacyjnych komponentów napędów elektrycznych z wykorzystaniem metod sztucznej inteligencji | ||||||
12 | Systemy teleinformatyczne w pojazdach samochodowych | ||||||
13 | Ruch i dynamika samochodów | ||||||
14 | Badania kompozytowych elementów układów napędowych i nośnych (2W+1L+1P) | ||||||
Przedmioty obieralne 1W+3P | |||||||
1 | Projektowanie obwodów elektronicznych i energoelektronicznych | ||||||
2 | Wytwarzanie i badanie komponentów ogniw litowo-jonowych | ||||||
3 | Projektowanie magazynów energii | ||||||
4 | Automatyka napędu elektrycznego | ||||||
5 | Mikroprocesorowe systemy sterowania (preferowane 60P) | ||||||
6 | Bezpieczeństwo pojazdów samochodowych | ||||||
7 | Szybkie prototypowanie systemów sterowania - | ||||||
8 | Systemy Pojazdów Autonomicznych | ||||||
9 | Algorytmy w Pojazdach Autonomicznych | ||||||
10 | Napęd hybrydowy elektryczno-hydrostatyczny | ||||||
11 | Projektowanie, analizy i badania struktur kompozytowych | ||||||
12 | Zastosowanie materiałów inteligentnych w kontrolowanym tłumieniu drgań mechanicznych | ||||||
13 | Polimerowe Elementy Zawieszeń Pojazdów | ||||||