Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych - I stopień
Prowadzony od roku akademickiego 2013/2014 kierunek Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych ma na celu wykształcenie inżyniera, który sprosta intensywnemu rozwojowi nauki i techniki, gotowego podjąć pracę w zakresie konstrukcji napędów elektro-mechanicznych w szczególności dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych włączając w to pojazdy specjalne.
Studia na tym kierunku pozwalają na zdobycie multidyscyplinarnej wiedzy koniecznej do projektowania oraz obsługi złożonych układów technicznych z akumulacją energii z uwzględnieniem analiz podstawowych procesów fizyko-chemicznych, doborem niekonwencjonalnych materiałów oraz sterowania automatycznego. Nowoczesne podejście do procesu dydaktycznego daje absolwentowi niezbędną wiedzę podstawową, pogłębioną w zakresie odpowiednim do złożoności technicznej współczesnych pojazdów ekologicznych, ale przede wszystkim umiejętności inżynierskiej analizy konstrukcji.
Studenci studiów I stopnia tego kierunku mają do wyboru następujące specjalności:
W ramach studiów II stopnia tego kierunku do wyboru są następujące specjalności:
- Pojazdy autonomiczne
- Pojazdy ekologiczne
Program studiów I stopnia:
| Przedmioty | Semestr | ECTS | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
| Przedmioty wspólne | ||||||||
| Analiza I, II | 45 | 60 | 9 | |||||
| Algebra | 45 | 4 | ||||||
| Matematyka "0" | 30 | 0 | ||||||
| Geometria wykreślna | 30 | 3 | ||||||
| Materiały konstrukcyjne | 45 | 4 | ||||||
| Techniki komputerowe | 45 | 4 | ||||||
| Podstawy zapisu konstrukcji | 30 | 2 | ||||||
| Ochrona środowiska | 30 | 2 | ||||||
| Warsztaty | 15 | 1 | ||||||
| Chemia | 30 | 2 | ||||||
| Fizyka I, II, III | 30 | 30 | 30 | 6 | ||||
| Fizyka "0" | 30 | 0 | ||||||
| Równania różniczkowe | 60 | 5 | ||||||
| Elektrotechnika i elektronika I, II | 45 | 30 | 7 | |||||
| Projektowanie podstaw zapisu konstrukcji | 30 | 2 | ||||||
| Mechanika ogólna I, II | 60 | 60 | 10 | |||||
| Technologia | 45 | 3 | ||||||
| Laboratorium materiałów konstrukcyjnych | 15 | 1 | ||||||
| Podstawy modelowania geometrycznego | 30 | 3 | ||||||
| Wytrzymałość materiałów | 60 | 5 | ||||||
| Teoria maszyn i podstawy automatyki | 45 | 4 | ||||||
| Metrologia i zamienność | 30 | 2 | ||||||
| Zaawansowane modelowanie geometryczne | 15 | 1 | ||||||
| Wprowadzenie do mechatroniki | 30 | 2 | ||||||
| Jonika i fotonika | 45 | 3 | ||||||
| Podstawy konstrukcji maszyn | 60 | 4 | ||||||
| Projektowanie podstaw konstrukcji maszyn I | 30 | 2 | ||||||
| Drgania mechaniczne | 30 | 2 | ||||||
| Materiały magnetyczne | 15 | 1 | ||||||
| Ogniwa paliwowe | 15 | 1 | ||||||
| Maszyny elektryczne | 15 | 1 | ||||||
| Elektrochemia | 30 | 3 | ||||||
| Symulacja układów dynamicznych | 15 | 1 | ||||||
| Energoelektronika | 45 | 3 | ||||||
| Inżynieria programowania | 30 | 2 | ||||||
| Mechatr. systemy sensoryczne i wykonaw. | 30 | 3 | ||||||
| Systemy automatyki | 30 | 3 | ||||||
| Pojazdy | 45 | 3 | ||||||
| Nanomateriały i nanotechnologie | 30 | 2 | ||||||
| Teoria silników cieplnych | 60 | 4 | ||||||
| Budowa pojazdów autonomicznych | 15 | 1 | ||||||
| Akumulatory | 30 | 2 | ||||||
| Akumulacja energii w pojazdach | 30 | 3 | ||||||
| Wprowadzenie do przetwarzania obrazów | 15 | 1 | ||||||
| Komputerowe systemy w mechatronice | 30 | 2 | ||||||
| Podstawy projektowania systemów mechatr. | 30 | 2 | ||||||
| Konstrukcje inteligentne | 30 | 2 | ||||||
| Podstawy diagnostyki | 30 | 2 | ||||||
| Metoda elementów skończonych (MES) | 30 | 2 | ||||||
| Projekt. napędów elektr. i hybrydowych | 60 | 4 | ||||||
| Przetwarzanie i analiza obrazów | 45 | 3 | ||||||
| Projektowanie systemów mechatronicznych | 30 | 2 | ||||||
| Praca przejściowa | 75 | 4 | ||||||
| Recykling pojazdów | 30 | 2 | ||||||
| Przedmioty do wyboru | 45 | 15 | 5 | |||||
| Przedmioty ekonomiczne i społeczne | 30 | 60 | 6 | |||||
| Język obcy | 60 | 60 | 60 | 12 | ||||
| WF | 30 | 30 | 30 | 0 | ||||
| Praca dyplomowa | 150 | 15 | ||||||
| Praktyka zawodowa | 160 | 4 | ||||||
| RAZEM | 360 | 405 | 420 | 435 | 465 | 445 | 225 | 195 |
| Przedmioty specjalnościowe | ||||||||
| Pojazdy ekologiczne | ||||||||
| Inżynieria pojazdów elektr. i hybrydowych | 45 | 4 | ||||||
| Zaawansowane ster. napędami elektr. i hybr. | 45 | 4 | ||||||
| Przekładnie CVT sterowane elektrycznie | 30 | 2 | ||||||
| Infrastruktura eksploat. poj. elektr. i hybryd. | 30 | 3 | ||||||
| Diagnostyka pojazdów elektr. i hybrydowych | 30 | 3 | ||||||
| Ultralekkie nadwozia pojazdów | 30 | 3 | ||||||
| SUMA CAŁKOWITA | 360 | 405 | 420 | 435 | 420 | 595 | 330 | 214 |
| Pojazdy autonomiczne | ||||||||
| Nawigacja pojazdami autonomicznymi | 45 | 4 | ||||||
| Odzyskiwanie energii w pojazdach | 45 | 4 | ||||||
| Systemy wizyjne robotów mobilnych | 30 | 2 | ||||||
| Struktury nośne i energochłonne pojazdów | 30 | 3 | ||||||
| Systemy informatyczne pojazdów | 30 | 3 | ||||||
| Niezawodn. i bezpiecz. systemów mechatr. | 30 | 3 | ||||||
| SUMA CAŁKOWITA | 360 | 405 | 420 | 435 | 420 | 595 | 330 | 214 |
| Pojazdy niekonwencjonalne | ||||||||
| Inżynieria pojazdów elektrycznych i hybryd. | 45 | 4 | ||||||
| Nawigacja pojazdami autonomicznymi | 45 | 4 | ||||||
| Przekładnie CVT sterowane elektrycznie | 30 | 2 | ||||||
| Struktury nośne i energochłonne pojazdów | 30 | 3 | ||||||
| Systemy informatyczne pojazdów | 30 | 3 | ||||||
| Ultralekkie nadwozia pojazdów | 30 | 3 | ||||||
| SUMA CAŁKOWITA | 360 | 405 | 420 | 435 | 420 | 595 | 330 | 214 |
