Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych - I stopień
Prowadzony od roku akademickiego 2013/2014 kierunek Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych ma na celu wykształcenie inżyniera, który sprosta intensywnemu rozwojowi nauki i techniki, gotowego podjąć pracę w zakresie konstrukcji napędów elektro-mechanicznych w szczególności dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych włączając w to pojazdy specjalne.
Studia na tym kierunku pozwalają na zdobycie multidyscyplinarnej wiedzy koniecznej do projektowania oraz obsługi złożonych układów technicznych z akumulacją energii z uwzględnieniem analiz podstawowych procesów fizyko-chemicznych, doborem niekonwencjonalnych materiałów oraz sterowania automatycznego. Nowoczesne podejście do procesu dydaktycznego daje absolwentowi niezbędną wiedzę podstawową, pogłębioną w zakresie odpowiednim do złożoności technicznej współczesnych pojazdów ekologicznych, ale przede wszystkim umiejętności inżynierskiej analizy konstrukcji.
Studenci studiów I stopnia tego kierunku mają do wyboru następujące specjalności:
W ramach studiów II stopnia tego kierunku do wyboru są następujące specjalności:
- Pojazdy autonomiczne
- Pojazdy ekologiczne
Program studiów I stopnia:
Przedmioty | Semestr | ECTS | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
Przedmioty wspólne | ||||||||
Analiza I, II | 45 | 60 | 9 | |||||
Algebra | 45 | 4 | ||||||
Matematyka "0" | 30 | 0 | ||||||
Geometria wykreślna | 30 | 3 | ||||||
Materiały konstrukcyjne | 45 | 4 | ||||||
Techniki komputerowe | 45 | 4 | ||||||
Podstawy zapisu konstrukcji | 30 | 2 | ||||||
Ochrona środowiska | 30 | 2 | ||||||
Warsztaty | 15 | 1 | ||||||
Chemia | 30 | 2 | ||||||
Fizyka I, II, III | 30 | 30 | 30 | 6 | ||||
Fizyka "0" | 30 | 0 | ||||||
Równania różniczkowe | 60 | 5 | ||||||
Elektrotechnika i elektronika I, II | 45 | 30 | 7 | |||||
Projektowanie podstaw zapisu konstrukcji | 30 | 2 | ||||||
Mechanika ogólna I, II | 60 | 60 | 10 | |||||
Technologia | 45 | 3 | ||||||
Laboratorium materiałów konstrukcyjnych | 15 | 1 | ||||||
Podstawy modelowania geometrycznego | 30 | 3 | ||||||
Wytrzymałość materiałów | 60 | 5 | ||||||
Teoria maszyn i podstawy automatyki | 45 | 4 | ||||||
Metrologia i zamienność | 30 | 2 | ||||||
Zaawansowane modelowanie geometryczne | 15 | 1 | ||||||
Wprowadzenie do mechatroniki | 30 | 2 | ||||||
Jonika i fotonika | 45 | 3 | ||||||
Podstawy konstrukcji maszyn | 60 | 4 | ||||||
Projektowanie podstaw konstrukcji maszyn I | 30 | 2 | ||||||
Drgania mechaniczne | 30 | 2 | ||||||
Materiały magnetyczne | 15 | 1 | ||||||
Ogniwa paliwowe | 15 | 1 | ||||||
Maszyny elektryczne | 15 | 1 | ||||||
Elektrochemia | 30 | 3 | ||||||
Symulacja układów dynamicznych | 15 | 1 | ||||||
Energoelektronika | 45 | 3 | ||||||
Inżynieria programowania | 30 | 2 | ||||||
Mechatr. systemy sensoryczne i wykonaw. | 30 | 3 | ||||||
Systemy automatyki | 30 | 3 | ||||||
Pojazdy | 45 | 3 | ||||||
Nanomateriały i nanotechnologie | 30 | 2 | ||||||
Teoria silników cieplnych | 60 | 4 | ||||||
Budowa pojazdów autonomicznych | 15 | 1 | ||||||
Akumulatory | 30 | 2 | ||||||
Akumulacja energii w pojazdach | 30 | 3 | ||||||
Wprowadzenie do przetwarzania obrazów | 15 | 1 | ||||||
Komputerowe systemy w mechatronice | 30 | 2 | ||||||
Podstawy projektowania systemów mechatr. | 30 | 2 | ||||||
Konstrukcje inteligentne | 30 | 2 | ||||||
Podstawy diagnostyki | 30 | 2 | ||||||
Metoda elementów skończonych (MES) | 30 | 2 | ||||||
Projekt. napędów elektr. i hybrydowych | 60 | 4 | ||||||
Przetwarzanie i analiza obrazów | 45 | 3 | ||||||
Projektowanie systemów mechatronicznych | 30 | 2 | ||||||
Praca przejściowa | 75 | 4 | ||||||
Recykling pojazdów | 30 | 2 | ||||||
Przedmioty do wyboru | 45 | 15 | 5 | |||||
Przedmioty ekonomiczne i społeczne | 30 | 60 | 6 | |||||
Język obcy | 60 | 60 | 60 | 12 | ||||
WF | 30 | 30 | 30 | 0 | ||||
Praca dyplomowa | 150 | 15 | ||||||
Praktyka zawodowa | 160 | 4 | ||||||
RAZEM | 360 | 405 | 420 | 435 | 465 | 445 | 225 | 195 |
Przedmioty specjalnościowe | ||||||||
Pojazdy ekologiczne | ||||||||
Inżynieria pojazdów elektr. i hybrydowych | 45 | 4 | ||||||
Zaawansowane ster. napędami elektr. i hybr. | 45 | 4 | ||||||
Przekładnie CVT sterowane elektrycznie | 30 | 2 | ||||||
Infrastruktura eksploat. poj. elektr. i hybryd. | 30 | 3 | ||||||
Diagnostyka pojazdów elektr. i hybrydowych | 30 | 3 | ||||||
Ultralekkie nadwozia pojazdów | 30 | 3 | ||||||
SUMA CAŁKOWITA | 360 | 405 | 420 | 435 | 420 | 595 | 330 | 214 |
Pojazdy autonomiczne | ||||||||
Nawigacja pojazdami autonomicznymi | 45 | 4 | ||||||
Odzyskiwanie energii w pojazdach | 45 | 4 | ||||||
Systemy wizyjne robotów mobilnych | 30 | 2 | ||||||
Struktury nośne i energochłonne pojazdów | 30 | 3 | ||||||
Systemy informatyczne pojazdów | 30 | 3 | ||||||
Niezawodn. i bezpiecz. systemów mechatr. | 30 | 3 | ||||||
SUMA CAŁKOWITA | 360 | 405 | 420 | 435 | 420 | 595 | 330 | 214 |
Pojazdy niekonwencjonalne | ||||||||
Inżynieria pojazdów elektrycznych i hybryd. | 45 | 4 | ||||||
Nawigacja pojazdami autonomicznymi | 45 | 4 | ||||||
Przekładnie CVT sterowane elektrycznie | 30 | 2 | ||||||
Struktury nośne i energochłonne pojazdów | 30 | 3 | ||||||
Systemy informatyczne pojazdów | 30 | 3 | ||||||
Ultralekkie nadwozia pojazdów | 30 | 3 | ||||||
SUMA CAŁKOWITA | 360 | 405 | 420 | 435 | 420 | 595 | 330 | 214 |