Kierunki studiów i rekrutacja

REKRUTACJA

W roku akademickim 2015/2016 obowiązują następujące zasady rekrutacji:

Aby zostać przyjętym na Studia Podyplomowe należy:

  1. Zarejestrować się w internetowym systemie Rekrutacja PW dostępnym pod adresem: https://rekrutacja.pw.edu.pl/
  2. Po zalogowaniu do systemu należy wydrukować i podpisać Ankierę zgłoszeniową, a jej skan wraz z kopią dyplomu ukończenia studiów wyższych :
  • złożyć osobiście w sekretariacie Studiów Podyplomowych ( Wydział SiMR, pokój 1.2 ) lub
  • przesłać listownie, faxem lub
  • przesłać mailem na adres: studium@simr.pw.edu.pl.

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Rekrutacja trwa do 30.09.2015, osoby zakwalifikowane na studia dostaną potwierdzenie zaraz po zakończeniu rekrutacji (czyli nie wcześniej niż 01.10.2015).

 

ZAOCZNE STUDIA PODYPLOMOWE - PROWADZONE KIERUNKI

Celem studiów podyplomowych jest uzyskanie najnowszej i praktycznie przydatnej wiedzy oraz nowych kwalifikacji w zakresie: budowy i funkcjonowania współczesnych samochodów w tym mechatroniki samochodowej, zagadnień bezpieczeństwa samochodu, diagnostyki i badań pojazdów oraz mechaniki ich ruchu w złożonych sytuacjach drogowych, identyfikacji hałasowo-wibracyjnych zagrożeń środowiska.

IDENTYFIKACJA HAŁASOWO-WIBRACYJNYCH ZAGROŻEŃ ŚRODOWISKA

Międzywydziałowe Studium Podyplomowe
organizowane przez:
Zintegrowane Środowiskowe Laboratorium Systemów Mechatronicznych Pojazdów i Maszyn Roboczych, Pracownię Wibroakustyki IPBM, 
Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych oraz Wydział Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej

Krótka charakterystyka

Studia podyplomowe prowadzone będą w zakresie ochrona środowiska przed zagrożeniami wibroakustycznymi pochodzącymi od środków transportu powierzchniowych i powietrznych.
Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom podstawowej wiedzy o zjawisku powstawania drgań i hałasu. Zapoznanie z metodami pomiarów, ocen zagrożeń wibroakustycznych oraz możliwościami redukcji oddziaływania drgań i hałasu. Słuchacze zapoznani zostaną z obowiązującymi w Polce i Unii Europejskiej normami oraz przepisami prawnymi.
W rozbiciu na poszczególne przedmioty plan przedstawia się w następujący sposób.

Do kogo jest skierowana oferta studiów

Studia przeznaczone są dla: inżynierów projektantów, pracowników laboratoriów środowiskowych, urzędników.

Opis wiedzy i umiejętności, jakie nabędą słuchacze

Słuchacze studiów podyplomowych posiądą podstawową wiedzę z zakresu akustyki i drgań oraz zagrożeń z nimi związanych. Zapoznają się z oddziaływaniem wibracji i hałasu od środków transportu na człowieka i otoczenie, z metodami pomiarów, oceną ich wartości oraz sposobami zabezpieczeń wibroakustycznych umożliwiających skuteczną ich redukcję. Zdobyta wiedza metrologiczna oraz znajomość obowiązujących przepisów pozwoli absolwentom na zastosowanie współczesnych metod i technologii niezbędnych do przygotowania opinii środowiskowych wymaganych przy realizacji inwestycji infrastrukturalnych, lokalizacji obiektów przemysłowych, opracowywania planów perspektywicznych, dopuszczeń do użytkowania i podobnych. Wpłynie to na poprawę warunków życia i pracy odpowiadających standardom Unii Europejskiej.

Zasady studiowania

  • Studia trwają dziesięć zjazdów,  odbywają się w: piątek w godz. 16:00 – 21:00, sobotę w godz. 8:00 – 18:00, niedzielę w godz. 8:00 – 15:00, w okresie dwóch semestrów. Łącznie 220 godzin. (Możliwość odbycia pracy projektowej i seminariów tematycznych w okresach pomiędzy zjazdami)
  • UWAGA!!! Kierunek zamknięty !!! 
  • Wymagane dokumenty: odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych, karta zgłoszenia
  • Przyjęcie na studia – zgłoszenie (decyduje kolejność zgłoszeń)
  • Tworzenie grupy około 20 osobowej (minimum 10 osób)
  • Opłaty: pierwsza rata 300 zł płatna do końca lutego, druga rata 1900 zł do końca  kwietnia, trzecia rata 1900 zł do końca listopada.
  • Kontrola postępów odbywa się na podstawie przeprowadzonych zaliczeń po głównych przedmiotach tematycznych i pracy końcowej.
  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych otrzymuje osoba, która spełni wszystkie wymogi formalne (w tym zapisy wynikające z ustawy, ma uregulowane wymagane opłaty, uzyska konieczne zaliczenia) i złoży pozytywnie ocenioną przez opiekuna pracę końcową.

        Słuchacze dokonują wpłat rat za studia (I rata - 300 zł, II rata 1900 zł, III rata 1900 zł) na indywidualne konto bankowe, którego numer udostępniony zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.

       

Pliki do pobrania

 Plan studiów IHWZS

DIAGNOSTYKA, MECHATRONIKA I RZECZOZNAWSTWO SAMOCHODOWE ORAZ UBEZPIECZENIA

Organizowane na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych

Krótka charakterystyka

W ramach studium przedstawione będą trzy podstawowe grupy przedmiotów związanych z: budową, zasadą działania i eksploatacją układów mechtronicznych, oceną stanu technicznego i przyczyn wystąpienia uszkodzenia oraz z inżynierią ubezpieczeń rozumianą jako techniki i kalkulacje napraw, i prawne podstawy działalności ubezpieczeniowej.
Poniżej w sekcji Pliki do pobrania znajduje się zestawienie przedmiotów realizowanych na studiach oraz ich krótki opis.

Zasady studiowania

  • Studia trwają dziesięć zjazdów piątek-sobota-niedziela w miesiącach październik-maj (dodatkowo termin obrony pracy końcowej) Łącznie 230 godzin.
  • Przyjęcie na studia – zgłoszenie
  • Tworzenie grupy minimum 20 osobowej
  • Opłaty: pierwsza rata 1700 zł do końca listopada, druga rata 1400 zł do końca kwietnia.
  • Kontrola postępów odbywa się na podstawie przeprowadzonych zaliczeń po głównych przedmiotach tematycznych
  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych otrzymuje osoba, która spełni wszystkie wymogi formalne (w tym zapisy wynikające z ustawy, ma uregulowane wymagane opłaty, uzyska konieczne zaliczenia) złoży pozytywnie ocenioną przez opiekuna pracę końcową oraz przystąpi i uzyska pozytywną ocenę z egzaminy końcowego.

W związku z Decyzją Rektora PW w sprawie wysokości opłat dla edycji studiów podyplomowych prowadzonych w Politechnice Warszawskiej w roku akademickim 2015/2016, łączna opłata za studia na kierunku Diagnostyka i Mechatronika Samochodowa, Rzeczoznawstwo Samochodowe oraz Ubezpieczenia wynosi 3100 zł. 

         Słuchacze dokonują wpłaty na indywidualne konto bankowe, którego numer udostępniony zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.

Dla osób, które wniosą łączną opłatę za całe studia do końca listopada, obowiązuje upust wysokości 200 zł - zatem łączny koszt studiów wyniesie 2900 zł.

Pliki do pobrania

Opis przedmiotów DMiRSiU

Plan studiów DMiRSiU

TECHNIKA I MECHATRONIKA POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH

Organizowane na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych

Krótka charakterystyka

W ramach przedmiotów prowadzonych na studium przedstawione zostaną podstawowe zagadnienia zasadą działania i eksploatacją układów mechanicznych i mechtronicznych pojazdów, oceną stanu technicznego i przyczyn wystąpienia uszkodzenia pojazdów samochodowych Tematyka studium podyplomowego jest zgodna z wymogami dotyczącymi studiów podyplomowych w zakresie przygotowania merytorycznego do nauczania przedmiotu (prowadzenia zajęć).W rozbiciu na poszczególne przedmioty plan przedstawia się następujący sposób.

Zasady studiowania·

  • Tematyka studium podyplomowego jest zgodna z wymogami dotyczącymi studiów podyplomowych dla nauczycieli w zakresie przygotowania merytorycznego do nauczania przedmiotu (prowadzenia zajęć) i dla osób będącymi nauczycielami może stanowić podstawę do nauczania drugiego przedmiotu
  • Studia trwają piętnaście zjazdów piątek-sobota-niedziela w okresie trzech semestrów (możliwość odbycia części zajęć w zakresie Laboratorium systemów mechatronicznych pojazdów).  Pracy projektowej i seminariów tematycznych w okresach pomiędzy zjazdami)·Łącznie 368 godzin
  • Przyjęcie na studia – zgłoszenie·
  • Tworzenie grupy około 20 osobowej (minimum 16 osób)·
  • Opłaty: pierwsza rata 1700 zł do końca listopada, druga rata 1400 zł do końca kwietnia, trzecia rata 1400 zł do końca listopada.
  • Kontrola postępów odbywa się na podstawie przeprowadzonych zaliczeń po głównych przedmiotach tematycznych i egzaminu końcowego.
  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych otrzymuje osoba, która spełni wszystkie wymogi formalne (w tym zapisy wynikające z ustawy, ma uregulowane wymagane opłaty, uzyska konieczne zaliczenia) i złoży pozytywnie ocenioną przez opiekuna pracę końcową oraz przystąpi i uzyska pozytywną ocenę z egzaminy końcowego.

W związku z Decyzją Rektora PW w sprawie wysokości opłat dla edycji studiów podyplomowych prowadzonych w Politechnice Warszawskiej w roku akademickim 2015/2016, łączna opłata za studia na kierunku Technika i Mechatronika Pojazdów Samochodowych wynosi 4500 zł.         

Słuchacze dokonują wpłaty na indywidualne konto bankowe, którego numer udostępniony zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.

 

 

Pliki do pobrania

Plan studiów TiMPS 2015