Historia Wydziału

1945 r.

Powstanie Specjalności Samochodowej (tzw.Oddział Samochodowy) w Szkole Inżynierskiej im. Hipolita Wawelberga i Stanisława Rotwanda.

1949-1951

Powołanie Zakładów o specjalności samochodowej: 

  • Silników
  • Budowy Samochodów
  • Ciągników i Pojazdów Specjalnych
  • Elektrotechniki Samochodowej
  • Eksploatacji i Gospodarki Technicznej
  • Technologii Wytwarzania

1947 r.

Powołanie Katedry Budowy Samochodów na Wydziale Mechanicznym Politechniki Warszawskiej

1951 r.

Połączenie Szkoły Inżynierskiej im. Hipolita Wawelberga i Stanisława Rotwanda z Politechniką Warszawską

1951 r.

Utworzenie Oddziału Samochodowego na Wydziale Mechanicznym Technologiczno-Konstrukcyjnym PW

1953 r.

Utworzenie Wydziału Samochodów i Ciągników (SiC). Powołanie Katedr:

  • Samochodów 
  • Silników Pojazdów Mechanicznych
  • Ciągników i Pojazdów Specjalnych
  • Technologii Budowy Pojazdów Mechanicznych
  • Technologii Napraw i Obsługi Technicznej Pojazdów Mechanicznych
  • Mechaniki Ogólnej

1960 r.

Reorganizacja wydziałów mechanicznych PW. Likwidacja wąskich specjalności.

  • Utworzenie Wydziału Maszyn Roboczych i Pojazdów (MRiP)

1970 r.

Kolejna reorganizacja. Utworzenie Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych (SiMR). Powołanie (w wyniku połączenia katedr) czterech Instytutów:

  • Maszyn Roboczych Ciężkich
  • Podstaw Budowy Maszyn
  • Pojazdów
  • Transportu

1972 r.

Zmniejszenie liczby instytutów do trzech (Instytut Transportu uzyskał status samodzielnej jednostki na prawach wydziału).

Gmach Wydziału - 1973r.

Gmach Wydziału - 2002 r.

Gmach Wydziału - 2012 r.