Dr inż. Daniel Dębski - więcej informacji
Dr inż. Daniel Krzysztof Dębski
Wybrane publikacje (w tym publikacje konferencyjne, seminaryjne, robocze):
- Dębski M., Dębski D., Gołoś K., Kotliński K.: Zastosowanie węzłów kompozytowych w strukturach nośnych, XVIII Sympozjon Podstaw Budowy Maszyn, Kielce – Ameliówek 1997,
- Dębski M., Gołoś K., Dębski D.: The Conception of The Continuous Fatigue Estimation of Airplanes. Conference IASC-97, pp. 479-482, Rotterdam, Holland, 1997,
- Dębski M., Gołoś K., Dębski D.:Continuous Fatigue Estimation of Airplanes. FATIGUE’99, Beijing, 8 - 12 june 1999 p.r. CHINA,
- Dębski M, Dębski D., Gołoś K.: Kratownica przestrzenna według koncepcji węzłów kompozytowych oraz dobór obciążeń do próby zmęczeniowej, IV Konferencja Naukowa: Metody doświadczalne w budowie i eksploatacji maszyn.Wrocław - Szklarska Poręba 1999,
- Dębski M., Gołoś K., Dębski D.: Reduction a Fatigue Load Cycle to Equivalent Cycle - DGD Load Reduction’s Hypothesis. Transactions of the Institute of Aviation 162-163/ 2001,
- Dębski M., Gołoś K., Dębski D.: Idea of Continuous Fatigue Estimation of Airplane Structure. Transactions of the Institute of Aviation 162-163/ 2001,
- D. Dębski, M. Dębski, K. Gołoś: Fracture of new joints of aero structures, European Conference on Fracture ECF 14: Fracture Mechanics Beyond 2000, Cracow 2002,
- D. Dębski, M. Dębski, K. Gołoś: The limit curves of the complex stress-state fatigue strength in the light of strength hypotheses. Transactions of the Institute of Aviation170-171 / 2002,
- Dębski D., Dębski M., Gołoś K.: Composite Joints of Aerostructures, Transactions of the Institute of Aviation, 170/171/ 2002,
- Dębski M., Gołoś K., Dębski D.: Idea of continuous fatigue estimations of airplanes lifting strictures. Transactions of the Institute of Aviation nr 172-173/2003,
- D. Dębski: Ocena wytężenia materiału w wybranych elementach konstrukcyjnych z karbami w postaci otworów kołowych. Politechnika Warszawska 2003 (rozprawa doktorska),
- Dębski M., Dębski D, Kaźmierski J., Gołoś K.: Autonomiczny rejestrator obciążeń i zużyć zmęczeniowych struktur nośnych. II Sympozjum Mechaniki niszczenia Materiałów i Konstrukcji, Augustów, 4 – 7 czerwca 2003,
- Dębski M., Gołoś K., Dębski D, J.Każmierski.: Rising of the safety level of aerostructures and others. First International Conference on Engineering Failure Analysis, poster session, 12-14 July 2004, Lisbona, Portugal,
- Dębski M., Dębski D.: Autonomous Loads and Fatigue Recorder. Application Form for the ATAC Program which is held as a part of Polish-American Offset Program University of Lodz – University of Texas at Austin 2004,
- Dębski D., Dębski M, Kaźmierski J., Gołoś K., Urbaniak W.: Idea i realizacja koncepcji autonomicznych rejestratorów obciążeń i zmęczenia konstrukcji. Metody i Technika Badań Statków Powietrznych w Locie, Mrągowo 15-18 .06. 2004,
- D. Dębski, M. Dębski, J. Kaźmierski: „Autonomiczny rejestrator zużyć zmęczeniowych struktur nośnych – opracowanie, wykonanie i badania modelu” –projekt badawczy nr 5 TO12D 038 22, 2005 (raport końcowy),
- D. Dębski, M. Dębski, K. Gołoś: Hypothesis of loads cycle reduction to equivalent fatigue cycle. Transactions of the Institute of Aviation 183 / 2005,
- D. Dębski, M. Dębski, K. Gołoś: Continous estimation of airplane load-bearing structures fatigue. Transactions of the Institute of Aviation 183 / 2005,
- Dębski M., Dębski D, J.Każmierski.:Evaluation and improvement of fatigue analysis methods and the relevant testing, zgłoszenie do 6PR w ramach projektu CESAR (Cost-Effective Small Aircraft). Czech Republic, Prague 2006,
- Dębski M., Dębski D.: Autonomous Fatigue Loads and Fatigue Recorder. 6 PR Cordis nr. 63454,
- D. Dębski, M. Dębski, J. Kaźmierski:Fatigue Analysis Tool - Cost-Effective Small AiRcraft CESAR Integrated Project, Aeronautics Priority, Official Deliverable, CESAR-IoA-D2.4.2-1/2007, Institute of Aviation 2007,
- Dębski M., Każmierski J., Daniel K. Dębski: Smart Structural Health Monitoring, Institute of Aviation, Area of Activity, CESAR ( Cost Effective Small AiRcraft) European Integrated Project, IoA 167/BP1-SW/2007,
- Dębski M., Każmierski J., Dębski D.: Review of Partners Activity, Smart Structural Health Monitoring, CESAR ( Cost Effective Small AiRcraft) European Integrated Project, 2nd WP2 Task 2.4 Meeting Vienna 22-23 Oct. 2007, IoA 165/BP1-AP/2007,
- Dębski D., Dębski M., Gołoś K.: Limit Curves of Complex Stress-State Fatigue Strength in View of New Hypothesis, Transactions of the Institute of Aviation, No 188 , 2007,
- Dębski M., Każmierski J., Dębski D.: Smart Structural Health Monitoring, Institute of Aviation, Area of Activity, CESAR ( Cost Effective Small AiRcraft) European Integrated Project, IoA 167/BP1-SW/2007,
- Dębski D., Dębski M., Gołoś K.: Composite joint of aero structure, the idea, tests and applications, XV Seminaire Franco-Polonais de Mecanique, 28.06.2007, Polytech’Lille-USTL, Villeneuve d’Ascq, France,
- Dębski D., Dębski M., Gołoś K.: The rising of safety of aero structure, the method of continuous estimation of aircraft structure fatigue with using the Autonomous Loads and Fatigue Recorder AFR, XV Seminaire Franco-Polonais de Mecanique, 28.06.2007, Polytech’Lille-USTL, Villeneuve d’Ascq, France,
- Dębski M., Dębski D., Każmierski J.: Auxiliary Information, Autonomous Fatigue Loads Recorder AFR-AROS. Ver 08.03, Warsaw, August 2008,
- Dębski M., Dębski D., Każmierski J.: Fatigue Analysis Tool. D 2.4.2-1Official deliverable of CESAR(Cost-Effective Small AiRcraft) - European Integrated Project, January 2008,
- Dębski M., Każmierski J., Dębski D.: The Idea of Continuous Loads andFatigueEstimation of Aircraft Structures – Autonomous Loads and Fatigue Recorder,Czech Aerospace Proceedings 3/2009,
- Dębski D., Każmierski J., Dębski M.: Smart Structural Health Monitoring, CESAR (Cost Effective Small AiRcraft), 4nd WP2 Task 2.4 Meeting a Prague 11 – 15 May 2009,
- Dębski D.:Composite joints of load structures, Machine Design Research, Warsaw vol. 36 no. 4, 2012,
- Dębski D., Gołoś K., Dębski M.: A stress-based fatigue criterion to assess high-cycle fatigue under in-phase multiaxial loading conditions. Theoretical and Applied Fracture Mechanics, 2014 (in print).
Patent i wniosek patentowy:
- D. Dębski, M. Dębski, W. Kania: Urządzenie do zwiększania siły nośnej, UP RP Pat. 202 385 (2009)
- D. Dębski, M. Dębski: Silnik kompaktowy, wniosek patentowy P 333 485
Zgłoszenia (współautor) innowacyjnych technologii:
- Dwuosobowy samolot DEKO-17 i DEKO-17AT,
- Pojazd wodno-lądowy,
- Zespolony tłokowy silnik lotniczy,
- Węzły kompozytowe struktur nośnych,
- Hybrydowy Silnik Rakietowy,
- Autonomiczny rejestrator obciążeń i zmęczenia kostrukcji,
- Dwuosobowy samolot DEKO-6,
- Dwuosobowy samolot rekreacyjno-sportowy DEKO-9.
Monografia:
1. M. Dębski, D. Dębski: Wybrane zagadnienia wytrzymałości zmęczeniowej konstrukcji
lotniczych. Biblioteka Naukowa Instytutu Lotnictwa t. 36, Warszawa 2014,
ISBN 978-83-63539-06-1
Udział w realizacji projektów badawczych (współfinansowanych przez Komitet Badań Naukowych):
- Określenie granicznych eksploatacji warunków śmigłowca PZL - Sokół w kontekście zastosowań specjalnych – Nr 9 T12C 047 13 (1997-2000) (współwykonawca),
- Węzły kompozytowe ustrojów nośnych – Nr 7 T07C 026 11 (1996 -1999) (współwykonawca),
- Ocena wytężenia materiału w elementach konstrukcyjnych z karbami w postaci otworów kołowych - Nr 7 T07C 011 19 (2001-2003) (główny wykonawca),
- Autonomiczny rejestrator obciążeń zmęczeniowych i zmęczenia struktur nośnych – opracowanie, wykonanie i badania modelu - Nr 5 T012D 038 22 (2002-2005) (współwykonawca),
- CESAR(Cost-Effective Small AiRcraft) - European Integrated Project (2006-2010) (współwykonawca).
- Stabilizacja i redukcja drgań w układach wirujących i ustrojach nośnych poprzez monitorowanie właściwości sprężysto-tłumiących za pomocą materiałów "inteligentnych" i kompozytowych - Projekt badawczy MNiSW N N501 133738 (2011-2014) (współwykonawca)
Nagrody:
- 1 miejsce w konkursie na najlepszą pracę w Instytucie Lotnictwa w 2001 r.,
- 3 miejsce w konkursie na najlepszą pracę w Instytucie Lotnictwa w 1999 r.,
- nagroda zespołowa II-go stopnia Rekotra PW za osiągnięcia dydaktyczne 2006r.,
- nagroda zespołowa II-go stopnia Rekotra PW za osiągnięcia dydaktyczne 2008r.,
- 1 i 3 miejsce w konkursie na najlepszą pracę w Instytucie Lotnictwa w 2010 r.
Współorganizator konferencji naukowych:
- the 14th European Conference on Fracture ECF 14 „Fracture Mechanics Beyond 2000”,
- Instytut lotnictwa, 2000: „Exploitation of helicopters in special tasks”.
Dr inż. Daniel Dębski
1999 - 2003 studia doktoranckie - Politechnika Warszawska, Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych, Instytut Podstaw Budowy Maszyn. Stopień naukowy doktora nauk technicznych w zakresie budowy i eksploatacji maszyn uzyskałem 17 września 2003 roku.
IX 2003 kurs - menedżer małego biznesu.
1990 – 1998 studia magisterskie –Politechnika Warszawska, Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa. Tytuł magistra inżyniera na kierunku mechanika i budowa maszyn w zakresie lotnictwa otrzymałem 26 czerwca 1998 roku.
VII 1995 sesja letnia w Ecole Nationale Superieure de l’Aeronautique et de l’Espace, Tuluza, Francja.
1985 – 1990 Technikum Mechaniczne „PZL-WZM”. Tytuł technika mechanika w zakresie budowy płatowców uzyskałem 1 czerwca 1990 roku.
Doświadczenie zawodowe:
Od 2004 roku - wykładowca na Politechnice Warszawskiej w Instytucie Podstaw Budowy Maszyn (http://ipbm.simr.pw.edu.pl, http://www.simr.pw.edu.pl/ipbm/Instytut-Podstaw-Budowy-Maszyn/Struktura/Jednostki-organizacyjne/PWZiMP ). Zatrudniony na stanowisku adiunkta.
1994 - 2002 członek zespołu konstrukcyjnego DEKO zajmującego się konstrukcją, budową i badaniami prototypu samolotów DEKO-6 Whisper (UL), DEKO-9 Magic (JAR-VLA), DEKO 5.
VIII 1996 Prochem S.A., prace zlecone CAD,
IV-VII 1996 P.P.H.I.U.T „Organika”, prace zlecone CAD,
1995-1996 RP+K Projekt, Spółka z o.o., prace zlecone CAD,
1995-1996 Elimp, Spółka z o.o., prace zlecone CAD,
1985-1990 praktyki - Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego WSK-PZL Okęcie, Warszawskie Zakłady Mechaniczne.